laupäev, 28. november 2015

Ilmataat ja jõulutaat

Kui ma arvasin, et tulen kuskile väga külma kohta, siis minu õnneks see siiski (veel) nii ei ole. Kahtlemata jõuavad ka külmad ilmad siia kohale, ka praegu muutub siin ilm kiiremini kui teismelise tujud. Kui ühel päeval tegin natuke liiga pika jalutuskäigu ja lõpus hoidsin kindaga ninast kinni, et see ikka alles jääks, kuna oli -16 kraadi, siis järgneval päeval olin juba valmistunud. Pakkisin end eriti paksudesse vammustesse ja olin valmis vastu astuma... sellele palavusele, mis mind õues ootas, kuna oli vaid -4 kraadi. Ja edasi on olnud neli päeva 0-lähedane sulailm. Täna hakkas suisa lörtsi sadama.

Kohalikust elust veel nii palju, et siin on (üllatus-üllatus) Soome kelk ehk siis tõukekelk väga au sees. Kui ma siin püsielanik oleksin, siis soetaksin kindlasti endalegi. Nii mõnus tundub kelguga läbi lumise linna tuhiseda - on mugav poes käia (poe ukse taga on kogu aeg paar kelku ka pargitud), saab kerge jalavaevaga ringi liikuda ja tundub üsna lõbus ka. Võib sõbra ka kelgu peale istuma panna, kui soovi on :)

Eile tähistati ka Sodankyläs ameerikalikku "püha" Black Fridayd, mille raames oli enamik kauplusi kauem lahti ja ühtlasi anti jõuluhooaja avapauk. Väikese koha kohta oli üritust kui palju! See hakkas juba kell 5 õhtul. Lasti jõulumuusikat, avatud oli mitu putkat, kus sai kohvi või sooja suppi soetada, sai teha väikese ringi põhjapõtradega (kokku oli kolm põtra, igaühel oma saanike taga ja omavahel olid kõik järjestikku ühendatud. Tagumised põdrad tatsusid väga kuulekalt esimese põdra järgi). Meie sinna sõitma ei läinud, kuna ma ei tahtnud, et lapsukesed minu pärast kauem ootama peaksid, nimelt moodustus pikk järjekord põhiliselt lastest. Lisaks sai juttu ajada uhke jõulumehega :) 
Pool kaheksa suundus rongkäik ühelt platsilt teisele, kus olid veel mõned esinemised ja õhtu lõpetas suurejooneline ilutulestik (see ei jäänud ilmselt eriti alla paljudele uusaasta ilutulestikele mis Eestis on). 

Fotoka suutsin ma maha jätta, nii et lisan mingid udused telefoninikerdised, et natukenegi olustikku edastada. Oli tore ja uhke üritus :)
Lisaks lendas seal ringi mitu drooni (üks oli üsna ilutulestiku lähedal ka, päris julge drooniomanik) ja ühe drooni video on juba kiirelt üles laetud, nii et panen siia ka selle lingi. 

Video:












Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar